Det första som gjordes efter att jag blivit ägare var att smälla upp en altan,eller soldäck som det hade hetat om torpet hade varit ett flådigt hus och legat i nåt dyrt område, typ Djursholm.
Men nu ligger det i småland,bredvid en liten sjö,så altan är ett korrekt namn på åbäket som ligger på marken.
Eftersom det ligger vid en sjö,så är det strandskyddat områdets man får liksom inte bara smälla upp vad som heltoch framförallt inte var som helt.
Det måste ges lov från Länsstyrelsen och kommunen - vilket gavs,så nu är jag lycklig ägare till ett sold..f¨låt en altan!

Kommentarer

Populära inlägg